Us deixem un breu resum de com són les activitats. Aquestes activitats les gestiona l'AFA de l'escola amb el suport de l'equip educatiu.
1. La capsa del jocs (Joc cooperatiu – Lleureka)
El joc és l'activitat d'aprenentatge per excel·lència, un espai de comunicació i expressió on s'elabora coneixement, d'acord amb les característiques pròpies de cada etapa evolutiva i on tenen lloc relacions socials. Mitjançant el joc els infants van coneixent i adquirint una comprensió de la realitat del seu entorn i la de si mateix, és a dir, l'infant comença a construir la realitat a trobar els límits que la configuren i també a prendre consciència del seu propi jo en relació amb ell mateix i amb l'entorn. S'està beneficiant la seva fantasia i la seva capacitat de pensar, sentir i relacionar-se. En termes generals s'està ajudant a l'infant mitjançant el joc a estimular una maduració del seu desenvolupament intel·lectual i emocional així com a elaborar coneixements i aprenentatges que li son essencials per a la vida.
DESCRIPCIÓ DE LA SESSIÓ
La intervenció de la persona educadora durant l'activitat estarà encaminada a estimular i enriquir el joc, evitant l'actitud de control del joc. Des d'aquesta perspectiva, a cada sessió es crearà l'ambient adequat perquè els infants puguin lliurement jugar i relacionar-se a través de la presentació de diferents jocs. Aquesta presentació inicial del joc la pot fer l'educador/a o els mateixos infants a través de la lectura i comprensió de les instruccions del joc o explicant de forma oral jocs que coneguin als altres infants.
L'educador anirà enriquint la sessió introduint nous jocs o modificants les situacions. També es respectarà les preferències de jocs de cada infant a través de l'observació i evolució de l'infant, i s'afavoreix una resolució constructiva dels conflictes.
Abans d'acabar cada sessió es facilitarà un espai d'expressió i comunicació per avaluar la sessió de joc i com cada infant s'ha sentit i trobat amb el jocs i la resta de persones. Apostant per ressaltar els punts forts de cada infant alhora que es treballen els que més li costa, tot això basat en una educació positiva i respectuosa.
FEP Mare de Déu de Montserrat EE
Els dimecres i els dijous, Horari de 16.30 a 18.00 h
(+ INFO DE LLEUREKA AQUÍ)
2.PROGRAMACIÓ GENERAL SENSIBILITZACIÓ MUSICAL (DIVENDRES)
A les classes de sensibilització oferim a l'infant un primer contacte amb la música d'una forma divertida amb sessions plenes de jocs, instruments i cançons.
Així, els infants descobriran el món de la música de manera lúdica i educativa. Principalment, al llarg del curs treballarem:
A més, la Pedagogia utilitzada durant les sessions es centra en l'experimentació personalitzada basada en l'ús de la cançó, el moviment corporal, l'audició, la manipulació d'instruments i el joc. Així doncs, s'utilitzaran contes musicals que seran el fil conductor de les classes, ja que és una eina molt propera per introduir als infants els temes proposats.
Això es portarà a terme amb activitats on els alumnes desenvolupin la seva atenció i sensibilitat sonora, a més de potenciar les seves habilitats d'expressió. I es farà a través de:
Finalment, es tancaran les sessions amb una proposta més relaxada que ajudarà a interioritzar als conceptes treballats i així fer un bon tancament de la jornada.
La finalitat de La Clau de Música és apropar els infants al món musical i instrumental des del joc i la mateixa vivència.
(+ INFO DE LA CLAU DE MÚSICA AQUI)
3. EXPRESSIÓ CORPORAL (DILLUNS I DIMARTS)
L'expressió corporal és el conjunt de tècniques que es basen en l'ús del cos com a mitjà d'expressió i comunicació, més enllà de la comunicació verbal.
A través del moviment ens trobem i és una oportunitat per investigar nous camins de ser, sentir i estar.
L'activitat se centra a oferir un espai de joc i moviment creatiu on l'infant es diverteixi i pugui alliberar emocions, augmentar la consciència corporal, desenvolupar l'empatia i la flexibilitat per adaptar-se a les propostes dels altres i/o adquirir noves conductes i eines de comunicació per afavorir les interaccions socials i les relacions. Perquè sigui possible, els grups són reduïts, d'un màxim de 3 infants per sessió.
DESCRIPCIÓ DE LA SESSIÓ
La intervenció de la persona educadora consisteix a acompanyar als infants en aquest procés, guiant dinàmiques de joc en moviment, creades en funció de la necessitat del grup en el moment present. Tenint en compte les capacitats i desitjos dels infants i ajustant les propostes, per tal d'estimular, regular i integrar l'estat emocional, físic, cognitiu i conductual de cada infant.
Les dinàmiques tenen com a instrument principal l'ús del propi cons combinat amb l'ús d'altres recursos com materials de psicomotricitat; instruments i música per ampliar les possibilitats. S'acaba amb una dinàmica de relaxació i, per últim l'educadora guia un espai on cada infant comparteix com s'ha sentit. També, fa una valoració de la sessió amb reforços positius per promoure i consolidar l'autoestima individual i la confiança en el grup. Elements clau pel desenvolupament i progrés de l'infant.