·  TEL. 934 557 625 · EMAIL a8014012@xtec.cat
 · 

EXTRAESCOLARS

EXTRAESCOLARS DE L'ESCOLA


Us deixem un breu resum de com són les activitats. Aquestes activitats les gestiona l'AFA de l'escola amb  el suport de l'equip educatiu. 

 

 

1. La capsa del jocs  (Joc cooperatiu – Lleureka) 

 

El joc és l'activitat d'aprenentatge per excel·lència, un espai de comunicació i  expressió on s'elabora coneixement, d'acord amb les característiques pròpies  de cada etapa evolutiva i on tenen lloc relacions socials. Mitjançant el joc els  infants van coneixent i adquirint una comprensió de la realitat del seu entorn i la  de si mateix, és a dir, l'infant comença a construir la realitat a trobar els límits  que la configuren i també a prendre consciència del seu propi jo en relació amb  ell mateix i amb l'entorn. S'està beneficiant la seva fantasia i la seva capacitat  de pensar, sentir i relacionar-se. En termes generals s'està ajudant a l'infant  mitjançant el joc a estimular una maduració del seu desenvolupament  intel·lectual i emocional així com a elaborar coneixements i aprenentatges que  li son essencials per a la vida. 

DESCRIPCIÓ DE LA SESSIÓ

La intervenció de la persona educadora durant l'activitat estarà encaminada a  estimular i enriquir el joc, evitant l'actitud de control del joc. Des d'aquesta  perspectiva, a cada sessió es crearà l'ambient adequat perquè els infants  puguin lliurement jugar i relacionar-se a través de la presentació de diferents  jocs. Aquesta presentació inicial del joc la pot fer l'educador/a o els mateixos  infants a través de la lectura i comprensió de les instruccions del joc o explicant  de forma oral jocs que coneguin als altres infants. 

L'educador anirà enriquint la sessió introduint nous jocs o modificants les  situacions. També es respectarà les preferències de jocs de cada infant a través  de l'observació i evolució de l'infant, i s'afavoreix una resolució constructiva dels  conflictes. 

Abans d'acabar cada sessió es facilitarà un espai d'expressió i comunicació per  avaluar la sessió de joc i com cada infant s'ha sentit i trobat amb el jocs i la resta  de persones. Apostant per ressaltar els punts forts de cada infant alhora que es  treballen els que més li costa, tot això basat en una educació positiva i  respectuosa.

FEP Mare de Déu de Montserrat EE 

Els dimecres i els dijous, Horari de 16.30 a 18.00 h  

  •  16.30 Recollida dels participants al punt de trobada (Sala  d'assemblea) 
  • 16.30 a 17.00 Berenar amb l'educador 
  • 17.00 a 17.50 Activitat  
  • 17.50 a 18.00 Recollida i assemblea 
  • 18.00 Recollida per les famílies o sortida per la porta del carrer  Varsòvia, 162

(+ INFO DE LLEUREKA AQUÍ)

 

 

2.PROGRAMACIÓ GENERAL SENSIBILITZACIÓ MUSICAL (DIVENDRES)

 

A les classes de sensibilització oferim a l'infant un primer contacte amb la música d'una forma divertida amb sessions plenes de jocs, instruments i cançons. 

Així, els infants descobriran el món de la música de manera lúdica i educativa. Principalment, al llarg del curs treballarem: 

  1. Conèixer els diferents instruments musicals i les seves característiques, com ara la seva forma, el seu so i la seva construcció.  
  2. Mostrar els diferents estils de música que existeixen, identificar-los i gaudir-los. 
  3. Familiaritzar-se amb les característiques més elementals com el timbre, l'alçada, la durada i la intensitat.
  4. Potenciar la seva creativitat a través de la música, el moviment i la seva pròpia veu. 

A més, la Pedagogia utilitzada durant les sessions es centra en l'experimentació personalitzada basada en l'ús de la cançó, el moviment corporal, l'audició, la manipulació d'instruments i el joc. Així doncs, s'utilitzaran contes musicals que seran el fil conductor de les classes, ja que és una eina molt propera per introduir als infants els temes proposats.  

Això es portarà a terme amb activitats on els alumnes desenvolupin la seva atenció i sensibilitat sonora, a més de potenciar les seves habilitats d'expressió. I es farà a través de:

  • La cançó, ja que és una eina excel·lent perquè aprenguin i recordin temes de coneixement popular (dies de la setmana, animals, cançons de nadal…) mentre s'ho passen bé.
  • El moviment corporal, que acompanyarem de l'audició. Així els infants trobaran noves formes d'expressar-se amb el seu cos i podran relacionar aspectes musicals de manera mes dinàmica. Per exemple seguirem la pulsació de les cançons, reproduirem ritmes, ballarem de forma ràpida o lenta segons el tempo de la música...
  • La manipulació d'instruments. Per una banda, es coneixeran de primera mà alguns dels instruments. I per altra banda, podran desenvolupar la seva motricitat i experimentar de forma creativa amb els sons que l'instrument ofereix per crear cançons i diferents seqüencies rítmiques.  En alguna de les sessions els infants podran realitzar materials que es puguin emportar a casa com a part del treball de la sessió del dia. Els jocs i les activitats musicals son eines que ens permeten treballar i assolir als aspectes anteriorment esmentats d'una manera pràctica i experimental .  

Finalment, es tancaran les sessions amb una proposta més relaxada que ajudarà a interioritzar als conceptes treballats i així fer un bon tancament de la jornada.  

La finalitat de La Clau de Música és apropar els infants al món musical i instrumental des del joc i la mateixa vivència.

(+ INFO DE LA CLAU DE MÚSICA AQUI)

 

 

 3. EXPRESSIÓ CORPORAL (DILLUNS I DIMARTS)

L'expressió corporal és el conjunt de tècniques que es basen en l'ús del cos com a mitjà d'expressió i comunicació, més enllà de la comunicació verbal.

A través del moviment ens trobem i és una oportunitat per investigar nous camins de ser, sentir i estar.

L'activitat se centra a oferir un espai de joc i moviment creatiu on l'infant es diverteixi i pugui alliberar emocions, augmentar la consciència  corporal, desenvolupar l'empatia i la flexibilitat per adaptar-se a les propostes dels altres i/o adquirir noves conductes i eines de comunicació per afavorir les interaccions socials i les relacions. Perquè sigui possible, els grups són reduïts, d'un màxim de 3 infants per sessió.

DESCRIPCIÓ DE LA SESSIÓ

La intervenció de la persona educadora consisteix a acompanyar als infants en aquest procés, guiant dinàmiques de joc en moviment, creades en  funció de la necessitat del grup en el moment present. Tenint en compte les capacitats i desitjos dels infants i ajustant les propostes, per tal d'estimular, regular i integrar l'estat emocional, físic, cognitiu i conductual de cada infant. 

Les dinàmiques tenen com a instrument principal l'ús del propi cons combinat amb l'ús d'altres recursos com materials de psicomotricitat; instruments i música per ampliar les possibilitats. S'acaba amb una dinàmica de relaxació i, per últim l'educadora guia  un espai on cada infant comparteix com s'ha sentit. També, fa una valoració de la sessió amb reforços positius per promoure i consolidar l'autoestima individual i la confiança en el grup. Elements clau pel desenvolupament i progrés de l'infant.

 


Arxius: