EXTRAESCOLARS GESTIONADES PER L'AFA DE L'ESCOLA AMB EL SUPORT DEL EQUIP EDUCATIU
ORGANITZACIÓ DE L'ACTIVITAT
L'activitat es durà a terme tots els dilluns a la tarda de, des de les 16:30h fins a les 17:30h. Els alumnes que arriben de la piscina són portats a la classe de Para-Karate acompanyats dels mestres de l'escola, els altres venen a la classe directament des de les seves aules.
En finalitzar l'activitat, el formador de l'activitat s'encarrega de portar-los a la sortida i lliurar-los ales seus corresponents cuidadors exceptuant un parell d'alumnes més grans que van a les seves cases tots sols.
Els objectius d'aquesta activitat són:
Josep Casellas/685546549
El joc és l'activitat d'aprenentatge per excel·lència, un espai de comunicació i expressió on s'elabora coneixement, d'acord amb les característiques pròpies de cada etapa evolutiva i on tenen lloc relacions socials. Mitjançant el joc els infants van coneixent i adquirint una comprensió de la realitat del seu entorn i la de si mateix, és a dir, l'infant comença a construir la realitat a trobar els límits que la configuren i també a prendre consciencia del seu propi jo en relació amb ell mateix i l'entorn. S'està beneficiant la seva fantasia i la seva capacitat de pensar, sentir i relacionar-se. En termes generals s'està ajudant a l'infant mitjançant el joc a estimular una maduració del seu desenvolupament intel·lectual i emocional així com a elaborar coneixements i aprenentatges que li son essencials per a la vida.
Descripció de la sessió
La intervenció de la persona educadora durant l'activitat estarà encaminada a estimular i enriquir el joc, evitant l'actitud de control del joc. Des d'aquesta perspectiva, a cada sessió es crearà l'ambient adequat perquè els infants puguin lliurement jugar i relacionar-se a través de la presentació de diferents jocs. Aquesta presentació inicial del joc la pot fer l'educador/a o els mateixos infants a través de la lectura i comprensió de les instruccions del joc o explicant de forma oral jocs que coneguin als altres infants.
L'educador anirà enriquint la sessió introduint nous jocs o modificant les seves situacions. També es respectarà les preferències de jocs de cada infant a traves de l'observació i evolució de l'infant, i s'afavoreix una resolució constructiva dels conflictes.
Abans d'acabar cada sessió es facilitarà un espai d'expressió i comunicació per avaluar la sessió de joc i com cada infant s'ha sentit i trobar amb els jocs i lar esta de persones. Apostant per ressaltar els punts forts de cada infant alhora que es treballes els que més li costa, tot això basat en una educació positiva i respectuosa.