·  TEL. 934 557 625 · EMAIL a8014012@xtec.cat
 · 

SERVEIS

EXTRAESCOLARS

EXTRAESCOLARS DE L'ESCOLA (AFA)


EXTRAESCOLARS GESTIONADES PER L'AFA DE L'ESCOLA AMB EL SUPORT DEL EQUIP EDUCATIU 

www.boscdeterapies.com 

 

ORGANITZACIÓ DE L'ACTIVITAT

L'activitat es durà a terme tots els dilluns a la tarda de, des de les 16:30h fins a les 17:30h. Els alumnes que arriben de la piscina són portats a la classe de Para-Karate acompanyats dels mestres de l'escola, els altres venen a la classe directament des de les seves aules.

 

En finalitzar l'activitat, el formador de l'activitat s'encarrega de portar-los a la sortida i lliurar-los ales seus corresponents cuidadors exceptuant un parell d'alumnes més grans que van a les seves cases tots sols.

 

Els objectius d'aquesta activitat són:

  • Ajudar al fet que els alumnes obtinguin un bon desenvolupament de la seva condició física, segons les seves capacitats
  • Obtenir una millora en la seva coordinació i equilibri.
  • Poder desenvolupar el primer kata, Heian Shodan, que consta de vint-i-un moviments encadenats. Per això es requereix una bona concentració i atenció plena en el que s'està realitzant, a part de memoritzar les diferents tècniques i moviments.
  • Oferir recursos i estratègies (jocs) per executar els moviments i les tècniques tan bé com sigui possible.
  • Fomentar el respecte i l'escolta per a millorar la relació, l'empatia i la comunicació.
  • Desenvolupar la psicomotricitat per a obtenir una bona coordinació visio-manual

 

 

Josep Casellas/685546549                                                                

 

 

 

LA CAPSA DE JOCS

(JOC COOPERATIU-LLEUREKA)

 

El joc és l'activitat d'aprenentatge per excel·lència, un espai de comunicació i expressió on s'elabora coneixement, d'acord amb les característiques pròpies de cada etapa evolutiva i on tenen lloc relacions socials. Mitjançant el joc els infants van coneixent i adquirint una comprensió de la realitat del seu entorn i la de si mateix, és a dir, l'infant comença a construir la realitat a trobar els límits que la configuren i també a prendre consciencia del seu propi jo en relació amb ell mateix i l'entorn. S'està beneficiant la seva fantasia i la seva capacitat de pensar, sentir i relacionar-se. En termes generals s'està ajudant a l'infant mitjançant el joc a estimular una maduració del seu desenvolupament intel·lectual i emocional així com a elaborar coneixements i aprenentatges que li son essencials per a la vida.

 

Descripció de la sessió

La intervenció de la persona educadora durant l'activitat estarà encaminada a estimular i enriquir el joc, evitant l'actitud de control del joc. Des d'aquesta perspectiva, a cada sessió es crearà l'ambient adequat perquè els infants puguin lliurement jugar i relacionar-se a través de la presentació de diferents jocs. Aquesta presentació inicial del joc la pot fer l'educador/a o els mateixos infants a través de la lectura i comprensió de les instruccions del joc o explicant de forma oral jocs que coneguin als altres infants.

 

L'educador anirà enriquint la sessió introduint nous jocs o modificant les seves situacions. També es respectarà les preferències de jocs de cada infant a traves de l'observació i evolució de l'infant, i s'afavoreix una resolució constructiva dels conflictes.

 

Abans d'acabar cada sessió es facilitarà un espai d'expressió i comunicació per avaluar la sessió de joc i com cada infant s'ha sentit i trobar amb els jocs i lar esta de persones. Apostant per ressaltar els punts forts de cada infant alhora que es treballes els que més li costa, tot això basat en una educació positiva i respectuosa.